مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

از کشف حجاب تا کشف شلوار

جمعه, ۶ اسفند ۱۳۹۵,

ماه گذشته برای چندمین سال متوالی جنبش no pants subway ride برای لخت شدن در مترو فراخوان داد و افراد مختلفی از شهرهای اروپایی وآمریکایی در آن شرکت کردند و شلوارهای خود را در آوردند . گرچه برخی موارد با برخورد پلیس مواجه شده اما همانطور که از فیلم های ارسالی مشخص است هیچیک از مردمی که شاهد این حرکت هستند نسبت به آن اعتراض نمی کنند .

انگار روح امر به معروف و نهی از منکر در این جماعت و نسل از بین رفته است. افرادی می خندند، عده ای عصبانی می شوند ، برخی جای خود را عوض می کنند ، برخی فقط نگاه می کنند ، اما هیچ کس اعتراضی نمی کند. چون کسی مسئول کار دیگران نیست ، هیچ کسی بر دیگری ولایت ندارد، برادر دینی نیستند که نسبت به یکدیگر وظیفه ای داشته باشند ، جامعه ای فرد محور و انسان هایی منزوی . این افراد حتما لباس های تمیز می پوشند حتما آشغال روی زمین نمی ریزند( والبته ممکن است برای حفظ محیط زیست تذکری هم بدهند) ، حتما بین خطوط می رانند اما اینها برای یک جامعه اسلامی کافی نیست . اینجا نه اسلام می بینی نه مسلمان .  

چند وقتی است برخی خانم های تهران هنگام راه رفتن یا رانندگی، روسری از سرشان می افتد و یادشان می رود باید به حقوق دیگران احترام بگذارند و حجابشان را رعایت کنند. مهمتر از این افراد ، جامعه مسلمان ماست که امر به معروف و نهی از منکر نمی کند. اخیرا برخی از زنان و مردان همراه این افراد، بی شرمی را به اوج خود رسانده اند و به اشخاص و خانواده های مذهبی که به آنها تذکر می دهند بی حرمتی نیز می کنند .

ریاست محترم جمهور این هفته برخی بلایای طبیعی را حال گناه ها و عدم امر به معروف و نهی از منکر برشمردند و البته امر به معروف را به چند حکم الهی محدود نکردند بلکه امر به معروف در حوزه محیط زیست را نیز مهم دانستند.  و البته درست است و امر به معروف را باید اول به مسئولین گوشزد کرد . بنابراین جناب آقای رئیس جمهور ،

اخیرا مسئولان کشور به لزوم توبه و امر به معروف و نهی از منکر در حوزه محیط زیست برای جلوگیری از بلایای طبیعی اشاره کرده اند . گرچه این امر نیز مهم است اما مسولان محترم توجه داشته باشند که وقتی حیا و انسانیت و اخلاق از بین برود بشر در قالب انعام بل هم اضل در یک محیط زیست کاملا طبیعی زندگی خواهد کرد . مسولان محترم توجه کنند ، آزادی شبکه های اجتماعی غربی مانند اینستاگرام به زعم مردم ، باعث شده حیا در جامعه کاهش پیدا کند . مسئولان کشور به عنوان مجری قانون اساسی در تمامی امور در برابر این بی حیایی مسئول هستید . اگر جلوی فیلترینگ اینستاگرام را گرفته اید، می بایست قبل از آن، یا حداقل تا امروز ، جایگزینی برای آن طراحی می کردید، یا برای جلوگیری از آثار سوء آن تدبیری می اندیشیدید. وضعیت اسف بار حیا در کشور و بی حجابی هایی که اخیرا گسترش پیدا کرده مانند پدیده رانندگان بی روسری و پدیده معاشقه های اتومبیلی، در سالهای اخیر حاصل بی تدبیری هایی است که مقتضی است نسبت به رفع آن و برگرداندن امنیت اخلاقی به جامعه اقدام عاجلی انجام دهید. 

فیلم اعتراض پسر 15 ساله از فحشا در اینستاگرام(+)

فیلم صحبت های پسر نوجوان درباره آسیب های حضور دختران در اینستاگرام (+)

فیلم مصاحبه با مردم در رابطه با مدهای نامتعارف اینستاگرامی (+)

فیلم صحبت های بچه های دبستانی در رابطه با تصاویر مستهجن اینستاگرام (+)

  • جمعه, ۶ اسفند ۱۳۹۵,
  • حاجی هاشمی