مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

طبق اعلام مدیر تلگرام ، این شبکه اجتماعی به زودی مجهز به فناوری بلاک چین خواهد شد. تلگرام از این فناوری برای ارائه ارزهای مجازی و نیز مقابله با فیلترینگ استفاده خواهد کرد . تلگرام قصد دارد تا چند ماه دیگر ارز مجازی "گرام" را عرضه کند. پیش بینی شده عرضه خصوصی و عمومی این پول مجازی می تواند تا چند میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب کند . این یعنی در روز اول عرضه عمومی گرام ، می تواند چند هزار میلیارد تومان ارز از کشور خارج شود و البته بعد از عرضه اولیه ارزش گرام روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد .

در واقع به محض اینکه تلگرام ارز مجازی خود را عرضه کند ، بخش مهمی از تبادلات مالی کشور به یک عدد مجازی به نام "گرام" در تلگرام منتقل خواهد شد و کم کم دولت ابزار حاکمیت خود را در خصوص بازار مالی کشور از دست خواهد داد. در واقع عددهای چند ده هزاری و چند صدهزاری که رئیس جمهور و مسئولان کشور از تعداد اشتغالزایی که به واسطه تلگرام در کشور ایجاد شده اعلام کرده اند ، تبدیل به سیاه چاله ای خواهد شد که ضد اشتغالزایی کشور عمل خواهد کرد .

از این به بعد هر تراکنشی که در این بازار انجام می شود کشور را به یک بازار خارجی وابسته تر خواهد کرد. بازار خارجی که مدیر آن ، حاکمیت ایران را به رسمیت نشناخته و حتی در برهه ای (دیماه امسال) برای براندازی آن تلاش علنی کرده است.

هر ثانیه تعلل برای ساماندهی  تلگرام و گرام   و جایگزین کردن شبکه های  اجتماعی مجازی داخی و نیز ارزهای مجازی مورد تایید ، می تواند چندین میلیارد تومان ضرر برای کشور به همراه داشته باشد.

  • جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶,
  • حاجی هاشمی