مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

وقتی رسانه های جمعی به عنوان رکن چهارم دموکراسی در دنیا و محلی برای نظارت بر دولت ها و از بین بردن دیکتاتوری و ظلم و خشونت معرفی شدند، هیچ کس فکر نمی کرد این ستون محکم، در چهل ستون رسانه های جمعی، یعنی آمریکا فرو بریزد و چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که با تکیه بر اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی به قدرت رسیده، به رسانه های جمعی ، لقب فیک نیوز بدهد. 

اما عجیب تر آن است که اعتماد به شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار افقی برای شکستن سانسور دولت ها نیز عمر بلندی نداشت و رسوایی های بزرگترین شبکه های اجتماعی در مهد پرورش این شبکه ها یعنی آمریکا در عرض چند سال ، هر گونه اعتماد به دومین نوع رسانه ها را نیز از بین برد . ارائه اطلاعات خصوصی مردم توسط فیس بوک به نهادهای دولتی و خصوصی و انتشار این اخبار در رسانه های دنیا و سرانجام محاکمه رئیس فیس بوک در کنگره آمریکا، پایانی بر حکومت 14 ساله رسانه های اجتماعی بر افکار عمومی بود .

محاکمه مدیر فیس بوک در کنگره آمریکا

اما در این بین، فناوری جدیدی برای از بین بردن حکومت دولت ها و شرکت ها و پایان ظلم های تاریخی، سر بر آورد ، فناوری که طراحان آن ادعا می کنند توسط "هیچ کس" مدیریت نمی شود و کاملا مردمی است! فناوری که نه تنها رسانه را از دست حکومت خارج کرده و مردمی می کند بلکه اقتصاد و سیاست را هم از دست حکومت در آورده و در اختیار مردم قرار می دهد.

فرار از ولایت طاغوت که در راس حکومت قرار دارد به سمت رسانه های جمعی به امید انتشار عمومی اطلاعات ، و سپس فرار از ولایت طاغوت که در راس شرکت های رسانه جمعی قرار گرفتند به سمت رسانه های اجتماعی به امید تولید عمومی اطلاعات ، و حالا فرار از ولایت طاغوت که در راس شبکه های اجتماعی قرار گرفته اند به سمت رسانه های مبتنی بر بلاک چین به امید مدیریت عمومی اطلاعات ...

اما این آغاز راه است ، فناوری که قرار است شبکه ای جدید طراحی کند و در این راه حاضر است هر گونه ظلم پنهانی که درون شبکه اتفاق می افتد را به بهانه جلوگیری از هرگونه نظارت بپذیرد و تن به ایجاد گروه های شر پنهان در سراسر جهان بدهد. شبکه ای که ادعای مردمی بودن می کند اما در نهایت توسط افرادی خاص مدیریت خواهد شد.

چند سال دیگر باید منتظر نتایج این نوع نگاه به مدیریت عالم باشیم و کی قرار است جهان متوجه یک ولی الهی بشود ... معلوم نیست

قسمتی از فیلم تبلیغاتی شبکه آراگون که بر مبنای بلاکچین طراحی شده است، و ادعا دارد مدلی جدیدی برای حکومت عدل جهانی طراحی کرده که برای امتحان کردن آن نیاز به شروع هیچ جنگ و خشونتی ندارد! و این حکومت از روی کاناپه منزل ایجاد شده است.

  • چهارشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷,
  • حاجی هاشمی