مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى فرماید: «خوشا به حال کسى که لذت آماده اى را وا نهد براى موعودى که ندیده ».[1]در تعالیم دین اسلام به صورت مکرر بر این نکته تاکید شده که به نقد دنیا نچسبیم به بهای از دست دادن نسیه آخرت . گرچه در واقع، آخریت نسیه نیست بلکه الان قیامت ما برپاست اما به قول استاد پناهیان یک سری از خواستنی ها هستند که آشکار و سطحی هستند و یک سری از خواستنی ها عمیق و سنگین .  ما باید از خواستنی ها سطحی عبور کنیم و به عمیق برسیم .

اخیرا[2] دانشمندان قسمتی از مغز به نام TPJ [3]«اتصال گیجگاهی آهیانه‌ای (تی.پی.جِی)» را پیدا کرده اند که مسئول خویشتن‌داری و به‌تأخیرانداختن خشنودی در انسان است . آنها با تحریک این ناحیه و اختلال در آن، مشاهده کردند افراد کمتر می‌توانند شرایط را از دیدگاه خودشان در آینده یا از دیدگاه دیگری ببینند. مثلا نتیجه این می شود که آن‌ها تمایل کمتری برای تقسیم پول با دیگران خواهند داشت و همین‌طور پول نقد حاضر و آماده را، به پول بیشترِ نیسه، ترجیح می‌دهند.

وقتی این خبر را شنیدم یاد بخشی از پروتکل دانشوران صهیون افتادم که می گفت : اگر در رابطه هایمان دست روی حساس ترین عصب ذهن آدمیان بگذاریم ، خیلی زود به پیروزی خواهیم رسید و این اعصاب حساس ذهن آدمی ، عبارتند از زراندوزی ، مال پرسی و تنوع طلبی در ارضاء نیاز های مادی . هر یک از این خواسته ها به تنهایی می تواند آدمی را تسلیم ما بکند . [4]

قسمت TPJ مغز انسان که عملکرد آن اخیرا کشف شده است


[1] تحف العقول، حکمت 119; بحارالانوار، ج 74، ص 153.

[2] http://tarjomaan.com/vdch.-n6t23nivftd2.html

[3] temporoparietal junction

[4] http://dr-abbasi.ir/2587/پروتکلهای-یهود.html

  • چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵,
  • حاجی هاشمی