مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

مجاز زی

درباره زندگی در فضای مجازی

امنیت سکولار و استحاله فرهنگی

شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶,

چارچوب امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اقتضا می کند که برای حفظ امنیت سیاسی این کشور، فرهنگ و اقتصاد و حتی سیستم های دفاعی را نیز قربانی خودش کند. اگر در جایی از دنیا دیدید حتی یک گروه موافق ایالات متحده با دستور آمریکا از هم پاشید نباید تعجب کنید چون امنیت ملی آمریکا باید حفظ می شد. در این سیستم نه تنها حریم خصوصی مردم آمریکا بلکه حریم خصوصی همه مردم دنیا قابل دریده شدن است چون امنیت ملی آمریکا نباید خدشه دار شود . اگر پلیس یک مادرباردار را در خیابان با مشت و لگد از پای درآورد جای نگرانی نیست چون امنیت ملی آمریکا را تهدید کرده بود. اگر اسلحه آزاد می شود ، همجنسگرایی رسمی می شود ، جنگ های بیولوژیکی مجاز می شود ، بمب هسته ای ساخته می شود ، همه اینها در پارادایم فکری که آمریکا برای شهروندانش ساخته مجاز تلقی خواهد شد چون امنیت ملی آمریکا را تامین خواهد کرد !  

این چارچوب فکری قانون کلی دارد : «همه چیز را آزاد بگذار ، من دارم رصدش می کنم ، اگر امنیت ملی را به خطر انداخت جلویش را می گیرم !»  اگر این چارچوب فکری سیاست اصلی یک کشور شد آنوقت سیستم های فرهنگی ، اقتصادی ، مذهبی ، نظامی و... را قربانی خودش می کند .

این سیستم برای شناخت تهدیدها محتاج رصد کردن آنهاست و برای رصد کردن هم نیازمند آزاد گذاشتن آن ، و به همین دلیل جریان های ضد و برخلاف دولت را آزاد می گذارد...  تا لحظه ای که علیه امنیت ملی اقدامی کنند. در این مدل ، برخی از جریان های ضد کم کم رشد می کنند و به رسمیت می رسند ... آنها تعهدی نانوشته داده اند که هرکاری می خواهند بکنند اما امنیت ملی را به خطر نیاندازند . در این سیستم همجنسبازان گروه های رسمی شکل خواهند داد اما هیچگاه علیه حکومت اقدامی نخواهند کرد ، شیطان پرستان نیز ، گروه های ضد دین نیز ، اما این سیستم به سمت استحاله مداوم پیش می رود ... گروه های ضد، بدون اقدام علیه امنیت ملی رشد می کنند اما مانند موریانه ای ، جای جای هسته اصلی حکومت را می خورند ... آن وقت این حکومت از درون پوک می شود ...درست مانند آمریکا ... آنوقت این حکومت است که برای حفظ امنیت ملی اش به گروه های ضد خوراک خواهد داد و آنها را به رسمیت می شناسد و به خواسته هایشان تن می دهد .

در ابتدا این گروه های ضد بودند که تعهد می دادند اما در آخر کار، این حکومت است که برای بقایش به این گروه ها تعهد خواهد داد ... آنوقت این حکومت تبدیل به حکومت طاغوت می شود که در خدمت شیطان قرار می گیرد.

  • شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶,
  • حاجی هاشمی